Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 14 augusti 2020

FEL PÅ ODLAREN?

 Brukar inte misslyckas med inläggnings gurkorna, men någon gång ska vara den första. Det var nog dåliga frö...för jag kan ju aldrig i min vildaste fantasi, tro att det beror på odlaren hi,hi!!                Receptet på Österlens gurkorna, kan du hitta i tidigare inlägg, sök på ”Österlens gurkor”.


Jordgubbsplantorna som jag planterade i fjol, åker all världens väg till hösten. Frestades som sagt med att köpa en massa vita jordgubbsplantor....men fy vilket misstag, sura som bara den!!

De röda heter Corona lite spöklikt...usch bort med dom!



Nu till något positivt.                       Så nöjd med min vatten fontän, detta porlande  ljud av vatten, en tidning och hängmattan.    Mer behövs inte en dag som idag. Orkar inte så mycket mera i denna värmen!!


J. fixar maten medan jag latar mig lite, någon ska ju göra det!!


Ha en riktigt skön fredags kväll.

Kramis Ingela






1 kommentar:

  1. Absolut fel på fröerna!!! Och jag fick inte en jordgubbe i sommar! Dåliga plantor tro?? Nä odlande är inte alls enkelt...
    Sensommarkram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: