Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 29 april 2020

VART TOG VÅREN VÄGEN?

Brrrr!!...huu, fy vad ruggigt väder, känslan för att påta i jorden liksom bara försvann!!


Det fick bli till att tända en brasa här inne och baka ett grytbröd.

Jädrans ulltottar som har varit uppe och traskat i mina pallkragar inatt.... jag som hade inhägnat det så bra, trodde jag hmm!! 



Ja är det inte hönsen som tar sig in i trädgårdslandet, så är det katterna, ulltottarna eller hundarna.
Ja inte lätt, att både vara djurägare och trädgårdsmästare på samma gång, här på Liljegården!



Imorgon är det dag tjugo för äggen under hönan, kanske är det någon liten kyckling som har svårt med att hålla sig inne i ägget till dag tjugoett? 
Ikväll får jag stänga till redet, ifall att någon kyckling vill titta fram....lika spännande varje gång.


Välbehövligt regnväder gör att gräset gror, så nu har jag delat upp hästarna i två små flockar. Spätt gräs efter regn är det samma som risk för fång på hästarna som är känsliga. 
Ja du, det här var lite av vår dag.
Ha det gott!
Kram från Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: