Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 28 april 2020

PUSSEL FÖR J.

Jag sköter djuren och J ska lägga pussel. Ja det är vad vi sysslar med.


 Oh, vad vi saknar onsdags middagarna här på gården med familjen. Men med en dotter i vården och den andra i skolan, så får det bli så här i Corona tider, när vi tillhör riskgruppen.




Naturen inpå knuten, är mitt andhål. Trots allt, så är det som vanligt där, växter och träd vaknar till liv.




J lär ha att göra, för nu har växthuset anlänt i minst tusen delar!
Väl att det inte är jag som ska sätta ihop det, envis är jag, men här tar envisheten slut! Ja det kan jag bara konstatera, när jag försökte förstå vad som är vad?


Tomat och gurkplantorna växer så det knakar här inne i huset, de bara väntar på att få komma ut i växthuset ...det gäller att jobba på med pusslet J.!!



Det där persikoträdet som jag hade tänkt mig i växthuset, får nog vänta till nästa år!

Ha det gott och var rädd om dig 
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: