Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 19 april 2020

SÖNDAG

Ja så har vi haft söndag, veckans längsta dag.
Jag har gjort som ulltottarna här, gått runt och skrotat, för att i nästa stund ta det lilla lugna.




Fortfarande inget internet på datorerna, alltså ingen nätshopping!....i och för sig kanske inte så dumt!
Men mobilen blev min räddning i eländet, fick beställt mitt växthus på den.
Nu återstår det, om de kan leverera i dessa tider??...jag längtar så!



Jag har så klart plantor överallt i huset, typiskt mig allt på en gång, har svårt med det där att vänta!


Bara mitt växthus som saknas och det är inte så bara, när jag ser hur slanggurkan skjuter i höjden!!







Avslutar söndagen med köpta tomater, sallad och potatis... men snart så, ska även det vara egen producerat som lammköttet, ramslöken och gräslöken. Visionen finns i varje fall!

Imorgon ny vecka, som lär bli här hemma.
Var rädd om dig 
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Åhh vilka härliga fårbilder! Det ser ut ha det gott där i solen :) Ja söndagar ja...måndagar är inte så kul heller men veckan är ju i alla fall på rull. Härligt och hoppas ditt växthus anländer snart! Samma här med sålådor i hela huset men nu ska de ut...
    Kram från ett soligt Öland & Titti

    SvaraRadera

Kommentar: