Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 25 juli 2018

HAR MYCKET ATT TACKA POLEN FÖR.

Ja så klart även flera andra länder, som hjälper till med att få kontroll över bränder som härjar här i Sverige.
Heder åt alla som kämpar, de gör ett otroligt jobb.

Idag rullade det in en lastbil ifrån Polen, fylld med storbalar av fint torrt förstaskörds hö.....LYCKA !
Min ångest om foder brist, har släppt....har nu vinterfoder till alla djuren. Vilken lättnad! 


Känner mig självisk, men jag lider verkligen med alla djurägare som ännu inte har foder till djuren.
Hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig för er också. 






Temperaturen visar +42 grader i solen och +31 i skuggan, så alla hästarna står installade. 
Svalt och skönt, det uppskattas. 



Vi själva håller oss inomhus så mycket som möjligt, men de vanliga sysslorna här på gården ska klaras av oavsett. 
Kram från en som just nu går på moln! Ingela 

2 kommentarer:

  1. Ja detta är helt makalöst...alla fåren på gården ska gå till slakt nu, tyvärr. Inget jag råder över men brist på hö och gula hagar så finns det ingen annan utväg. Vi röjde sly ett tag, slet hårt med det i värmen och hjälpte till men det är ohållbart i längden. Så nu snart försvinner mina ulliga grannar och några nya lär inte komma :(
    Alltid lika kul att kika in till dig och ditt lantliv!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen trist, men det är ju ändå utvägen. Här är det fullbokat på slakteriera, så vad gör man då?? Rena mardrömmen.
      Kram från Ingela

      Radera

Kommentar: