Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 22 augusti 2014

Jag får gråa hår!!!!! jädrans hästar!

Idag var jag närmast tvungen att släppa ut hästarna på betet..... hade annars tänkt vänta till söndag. 

Banditen här (Fari) började idag att lyfta av grindhandtagen ut till gräshagen , räcker det inte att han öppnar stalldörrarna??, han har även lärt upp Wilda i den konsten.....kan inte gå ut till dem utan att låsa, för så fort jag kommer rusar de mot stalldörrarna och rycker i handtagen.... jag säger bara jädrans hästar!!! 
Jag kan väl lugnt påstå att han har något innanför pannbenet.....och använder detta!!! 
Jag får gråa hår av den hästen!!!!! 

Wilda... hon har en bra läromästare i Fari! 
Just nu har hon bar gräs i huvudet, som synes på bilden. 
Nu är de återförenade för några timmar iallafall, ikväll får jag försöka få dem över igen i gruspaddocken...... hur jag nu ska lyckas med det??? Men jag är inte den som ger upp, så det är självfallet att jag ska avgå med segern!!..
över Banditen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: