Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 24 augusti 2014

GAMLA MINNEN!!

Skulle sortera i en förvaringsbox, där låg bl.a. en poesibok som mina vänner har skrivit i.... kul läsning, där många minnen väcks till liv när jag bläddrar bland bladen.
Hittar också min bok, där vänner har skrivit om sina framtidsdrömmar m.m.
Många år har förflutit, sedan de skrev i boken.... så det är fängslande läsning.... hur gick det med alla framtidsdrömmar? slog de in? Ett par av vännerna uppnådde inte någon vidare framtid... andra nådde sina mål här i livet!! Intressant läsning, mycket blir återupplivat.... med två böcker!!!
Mina funderingar är hur minnena plockas fram, i framtiden ????.... det skrivs inte i böcker, inte heller skrivs det brev nej,  idag smsar man och de lär man inte kunna plocka fram ur någon dammig låda om femtio år!!!




                       Kram från tänkaren
                                   Ingela 

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det kul när ,man hittar en sådan låda.. Tar bara lite längre tid att sortera, för det blir lätt att man fastnar där o läser.. ;)
    Gamla brev, biobiljetter m.m..Minnen väcks till liv..
    Tyckte det var så roligt i julas, hade många kunder som kom in och köpte anteckningsböcker o som skulle skriva in deras egna o gamla recept o ge till deras barn i julklapp.. Så kul när man märker att folk vill/tar sin tid.. Jag tror faktiskt att det kommer tillbaks, det finns hopp.. ;) Mys gott! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Det inger förhoppningar Marie, att man börjar använda papper/penna....det glädjer mig att höra!!!....då är det inte helt kört!
    Du har rätt i att sorteringen tog sin tid, ska bara läsa detta också och vips var tog tiden vägen??? men roligt hade jag under tiden!
    Kram/Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: