Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 6 augusti 2014

Bara jag och hästen

Jag fick allt smugit in en ridtur igår och fick därav en massa energi till att hugga in på något av det som måste betas av här på gården!! 
Det var bara jag och hästen,ett och annat rådjur passerade annars rådde stillheten.
Vi stannade till vid ett stengärde, där hästen fick beta medan jag njöt av tystheten, som emellan åt bröts av fågelsång ..... detta gav energi till livet! 




Satt och funderade på hur det
hade varit om man hade haft hästen installad på annat ställe, så att man först skulle köra dit för att rida...... tror för egen del att det hade tagit bort charmen med ridningen. 
Jag vill att när jag känner för att ge mig ut på en ridtur, bara kunna gå ut och sadla en häst och ge mig iväg. 
Men jag tror nog att det är en vanesak.....som allt annat, det man inte har haft saknar man inte!!! 
Allting har väl sin charm!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: