Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 27 september 2023

Sensommar värme!

 Hur många tuppar det är av de nio kycklingarna, det skulle jag bra gärna vilja veta… behöver då rakt inte fler tuppar!! 



Jag behöver fler hönor till de tupparna jag redan har, det blev ju övervägande tuppar i förra kläcket.



Vilka sensommar dagar vi har, jag som hade tagit fram mina tjocka tröjor, de får allt åka in igen… nu är det linne som gäller!



Alla hästarna går nu och betar, om än i olika hagar, otroligt vad det underlättar när de inte ska fodras med hö under dagen. De tillbringar nätterna inne i sina boxar, så jag lägger energin istället på att mocka boxarna.


Skördat mina allra första purjolökar, det trodde jag aldrig att jag skulle kunna göra….med tanke på hur små och tunna de var när jag planterade ut dom. 




När man inte innehar några gröna fingrar, då blir man extra glad då man har lyckats!

Kram/ Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: