Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 30 juli 2023

Vinter förrådet samlas in.

 Det gäller att se upp var man sätter sig, vilket inte jag gjorde när jag skulle plocka vinbär. Det blev jag snart klar över, för jag hade satt mig i ett jordgeting bo och fick hela svärmen surrande runt huvudet….det blev till att hellre fly än att plocka bären.



Det tog en himla tid för tomaterna att mogna, men nu så blir det till att äta tomater så att det står härliga till. Stoppar även i frysen.



Som vanligt liknar det en djungel inne i växthuset, av gurkor, tomater, vindruvor och citroner. Jag lär mig aldrig att det räcker med några plantor, men det är ju synd att kasta   plantor som har blivit över på gödselstacken. Så därför ser det ut som det gör!!




J. är i skogen tillsammans med döttrarna, för att fylla på vinter förrådet med blåbär.  Vad jag gör?….målar!!


Snart är semestrarna över och då blir det veckomiddagar igen här på torsdagarna. Så det gäller att bunkra upp ett lager i frysen med grönsaker, svamp och bär. 

Kram Ingela 


1 kommentar:

  1. Känner igen det där! Det räcker inte med 5 tomatplantor! Nix, nu har jag 100! Att man aldrig lär sig...njut av det det sista juli har nu. Här på ön längtar vi efter lite regn...och en mulen dag.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: