Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 5 juli 2023

Det är ett minne.

 Det dök upp ett minne i mobilen, när jag tvättade och målade i stallet. Som vanligt hade jag min stallkatt till sällskap i allt jag gjorde.



Stallet ska fräschas upp som vanligt även i år, men det får bli utan något katt sällskap. Det får bli kvällsarbete när mina busiga katt pojkar är nattade.



Gammel katten börjar så smått tackla av, jag vet inte ålder på henne, tog hit henne som vuxen tillsammans med den röda katten. Hon har bott här nu i fjorton år, så hon är ingen ungdom. En liten katt dam som vet vad hon vill. 


Just nu blir jag trött på bara tanken av vad som ska målas. Lusthuset, får stallet och i hästarnas stall….har hela sommaren på mig, så låt tiden gå sakta!


Djuren bryr sig inte ett dugg om deras stall blir målat eller inte!  
Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Fint inlägg och ja djuren bryr sig inte så mycket om det är målat eller inte....
    Njut lite av sommaren nu! Allt har sin tid!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: