Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 2 juli 2023

Tuppjakt!

 J. har tömt de fem hästboxarna med ytterst lite hjälp av mig….en gör så gott en kan! Nu börjar det närma sig målningen, det står på min lott!

Jag har röjt här inne, alla pelargonerna har fått flytta ut! Inget bra pelargon år för mig, långa och rangliga trots att de har tuktats….ja det är säkert ingen fel på dom, snarare på mig!!



Ska inte klaga på vädret, för det kommer massor av välbehövligt regn. Ljuv musik av smattrande regn på rutorna, några tända ljus, gör att man påminns om kommande mörkare tider. Vi trycker ner bromsen, för ännu finns det mycket av sommaren kvar.

Ett litet barnbarnsbarn har fötts under nattens mörka timmar och lilla Aurora har blivit storasyster den lilla skruttan.


Varje kväll har jag tupp jakt, en liten rackare som leker tafatt med mig. 



Jag jagar in honom och innan jag hinner in för att stänga luckan är kracken ute igen!!!  De små benen kan det där med att springa, medans jag flåsande försöker hänga efter!


Det pågår så ett par tre gånger varje kväll innan jag hämtar förstärkning av J., då får han ge upp den lille långdistansaren. Det här kallas det ljuva livet med höns!! 
Ett bra tips för att få motion är….skaffa ett gäng höns.
Kram från Ingela 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: