Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 27 april 2023

Kattplanta!!

 Brrrr!!!…isiga vindar och vinterjackan har åter åkt på. Tomat och gurkplantorna står där de står, alltså inne och väntar på värmen liksom jag. Ytterkrukorna gapar tomma, så när som på en kattplanta, bättre än inget, när vädret är som det är!





Kvällsjobb fattas jag inte, ryktar och ryktar, det tar aldrig slut. Förr i tiden var jag lycklig när jag fick rykta ridskolans hästar, det var då. Idag tror jag att häst intresset hos de flesta ungdomarna bara handlar om att rida. Hästar är ju så mycket mer än bara ridning.


Jag skulle haft klippt ulltottarna, men de får behålla pälsen ett tag till. Jag springer inte omkring i linne, så varför skulle ulltottarna göra det? 


Friheten lockar inte hönsen idag, jag förstår dom, risken är stor för att de blåser all världens väg. Säg inte att de har hönshjärnor, kloka höns.

Kram från ett isigt Skåne/Ingela 

1 kommentar:

  1. Men en planterad katt är inte så dumt :) Här på ön råder det också kyliga vindar...
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: