Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 3 april 2023

Granen varar till jul!!

 Ja här hos mig, för granen står så grön och grann utanför stugan!  Tiden rusar i en sjusärdeles fart, april redan, snart är det väl jul igen och då står granen här redan, så bra ha ha! Jag får se till att smörja klockorna med broms olja, så att jag hinner njuta av varje årstid.



Är det Våren som är här? Den bästa årstiden, som jag tycker ska gå i slowmotion! Både jag och katterna har tagit vara på dagens solstrålar.


Dottern på snabbvisit. Här finns nu påskliljor i tusentals, men jag själv gillar egentligen inte blommor i gult…så de får stå där de står.



Nu har jag fixat en bur i hönshuset, där de små påskkycklingarna och deras höns mammor ska bo. Så  nu jag håller tummarna, för att det kommer till att poppa ut små i dagarna, inget som jag kan ta för givet, allt kan hända under vägen.


Mina pojkar har ännu inte fattat att de kan bli hundmat. Så när pojkarna är ute, då får hundarna vara inne och tvärtom…..ja det ska ju inte vara lätt!



Hör och häpna, ulltottarna lämnade stallet idag, men bara så där, för en timmes tid. Sedan var det full fräs in till halmbädden igen. Jag vet inte vad det är för några ulltottar som jag har, rädda för sol och frisk luft???


Imorgon får J. ta hand om gården, för då ska jag ut och se världen!

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: