Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 26 april 2023

Blundar för måsten.

 Ja våren är både helt underbar, samtidigt väldigt stressande. Ogräs som jag borde rensa bort, plantor som ska planteras, fönster som skulle putsas….blir trött av bara tanken, så jag skjuter upp det till en annan dag.



Stallet där mina katt pojkar härjar, behöver målas i år igen pust! Målade halva box väggarna svarta förra året, blev jättebra….men med två busar som klättrar på väggarna för att komma upp i fönstren, ser det bedrövligt ut med alla rivmärken.
Även hönshuset målades, vitt och fint, att det var vitt sket de bokstavligen i, så det ska också målas i år.
Lusthuset behöver få en omgång färg….oh vad jag blir trött när jag ser allt som behöver göras! Jag tror att jag går i ide. 
Önskar jag bodde i en etta i stan.

Tillsammans med Aurora glömmer jag allt som behöver göras, då går vi i skogen där vi både plockar kottar och annat roligt, gungar på ner fallna träd och lyssnar på fågelsång. Dessa stunder betyder så mycket mer än allt annat.



Äntligen fick hönsen komma ut, som de har längtat efter friheten. 




De var och trötta efter en hel dag ute, de satt där på sina pinnar ikväll och kuttrade så där nöjt och belåtet som bara höns kan.




Njut av våren och strunta i alla måsten, för de springer inte sin väg…. blir de inte gjorda så vad då! 

Kram från Ingela.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: