Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 10 april 2023

Alltså vilken Påskhelg!

 Klagar man på vädret som vi har haft i påsk, då skulle man skämmas….sommarvärme med strålande sol, det du!! Alldeles underbart att slippa gummistövlarna som man tidigare har levt i! Roddbåten slipper jag också, tänk att jag kan ta mig fram till stallet i vanliga skor!


Första  måltiden i lusthuset för i år, det lär bli många fler framöver.

Mina svart jobbare kommer troget hit varje morgon. Skönt med lite extra hjälp när hästarna fäller sin vinterpäls.



De små dunbollarna blir mer och mer nyfikna på världen som finns där utanför mors värmande fjäderdräkt.


Att hålla detta lilla liv i handen som har jobbat i många timmar för att ta sig ut ur ägget, känns så underbart. Känns lika otroligt varje gång.


Jag tror att de andra hönsdamerna börjar längta efter smått, för den ena efter den andra börjar bädda i redena.


Då får jag säga stopp, för vi vill ju ha våra frukost ägg, nu gapar äggkartongen tom.


Så nöjd med allt livet ger.
Kram från Ingela 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: