Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 21 november 2022

Vinter!

 Mina små bebisar…alltså de små katterna blev kastrerade och chipp märkta i förra veckan.


Jag skulle ha lite semester i Danmark, märkte att den ena katten inte var riktigt som vanligt, några timmar innan jag skulle iväg. Tog tempen som visad feber, så ringde veterinären som tyvärr inte svarade. Jag fick lite panik för katten måste ha penicillin och jag skulle snart iväg!! Ringde ännu en gång, alltså högsta vinsten för han svarade….så det fixade sig.

J. fick att göra när jag lämnade över allt till honom. Två hästar som skulle ha medicin, en hund och nu en katt också. Så han fick gå upp i ottan för att hinna med allt, innan han skulle iväg på jakt.


Väl hemkommen efter några mysiga dagar på Badhotellet, några bad blev det inte….där fegade jag!  Nu har vi fått vinter även här nere i Skåne. 


Mina små fick uppleva snö för första gången.



Kallt för de små tassarna, vad är detta??


Låt oss komma in i stallet igen.


Halmen är ett strå vassare än det där vita kalla…..brrr!!!


Ja nu återstår det att se hur vädret är imorgon när vi vaknar?

Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Men så söta katter :) Förstår att de trivs i påsen med halm...myspys!
    Kram från Titti och ett snöigt Öland

    SvaraRadera

Kommentar: