Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 10 november 2022

Novembermörker.

Det är inte så att jag har trillat av pinnen, men det händer inte så värst mycket. En händelse som jag kunde vara för utan, en av hästarna visades enorm hällta, en morgon när jag skulle ta ut honom. Där var inget på kvällen när jag tog in honom, så det blev till att kontakta veterinären. Boxvila och smärtstillande i ett dygn, sedan släppte hältan….tala om att jag blev glad.


Gråa november dagar som hör och häpna, låtit solen visa sig några futtiga stunder….en får vara glad för det lilla. Det har också hörts fågelkvitter, alltså inte bara jag som gillar den sällsynta solen.


Jag har ju näthandlat en hel del och nu börjar paketen ramla in, visst är det roligt att packa upp paket!! Skönt att kunna fixa julklapparna på nätet, att slippa trängseln i butikerna…passar mig perfekt.

Massor av tända ljus blir det nu i novembermörkret. 



Jag blev super nöjd med stearinljusen med batteri, så naturliga med sitt fladdrande sken.  Skönt att inte vara rädd för att jag hade glömt att släcka, det sköter timern. Rekommenderar de varmt.




Annars går den mesta tiden här, med djuren och allt som hör där till.

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: