Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 11 oktober 2022

Isiga vindar.

Brrr…. nog märks det idag att det är höst. Jag skulle allt vilja låna en varm och go päls av ulltottarna.


De får ännu behålla sina pälsar en månad till, innan deras lockar faller för saxen.


Vädret skiftar verkligen från dag till dag, igår en värmande skön sol, så dagen utnyttjades till max då. Idag skulle jag då inte vilja sitta uppe på hästryggen.



Några nyfikna åskådare på turen, undrar mån tro vad de tänkte, när de såg ett konstigt djur med något ännu konstigare på ryggen?


Jag har fått två duktiga jägare i stallet, de små katt ungarna har fångat tre pytte små möss i veckan. Den gamla stallkatten har varit åskådare till det hela och är nog rätt nöjd med att följa skådespelet uppe ifrån sin korg.


Ja en ska väl ha det bra på äldre dagar, låt de unga sköta jakten, jag har gjort mitt!



Denna lilla fick bli av med lite päls i förra veckan. Hon är så nöjd, hon slipper att bli sjöblött av svett under natten, detta pga av hennes PPID.




Ja i morgon blir det regnjacka och stövlar som gäller, ja den där hösten vet inte riktigt vad den vill.

Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Så härliga bilder...som vanligt :) Ja hösten känns lite vinglig vädermässigt, dock skönt att den riktigt kylan inte har kommit än. Ha en fin helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: