Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 16 november 2020

VINTERVILA i VÄXTHUSET

Fixade lite i växthuset idag, har ingen aning om jag måste sätta något skydd om fikonträdet?....får väl googla!                             Persika trädet måste jag beskära kraftigt om det inte ska lyfta hela taket!! Hi,hi!!


 Pelargonerna i  lusthuset  är inte vattnade de sista månaderna, hade helt glömt bort dom....så de fick sig en liten slurk!



Jag har inte en endaste hyacint, jag tror aldrig att det har hänt!
Strunt samma, det är inte livet...finns så mycket som är viktigare i dessa tider.


Jag serverar mat både utomhus och inomhus, tvättar och tvättar händer... är livrädd att föra in någon smitta till hönsen.


Vi lever i en mardröms värld, som   i en bubbla, som man inte kan ta sig ut ifrån. Jädrans Corona, var ska det sluta?


Hönsen lever i sin bubbla inne hönshuset ....fågelinfluensan begränsar också deras liv. Inte kunna gå fritt, äta grönt en och annan smaskig mask.


Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: