Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 29 februari 2020

DET GÅR ÅT SOM SMÖR FÖR SOL

Lördagen har vi fått till att gå med att hämta  höbalar till djuren.
Hinner inte öppna en storbal, förrän den är slut, ja här går höet åt som smör för sol. Var inte meningen att lamningen skulle komma så här tidigt på året, därför dröjer det tills att det finns något bete.


Åter har regnet dragit in, men nu slipper jag bli våt om fötterna åtminstone, nya stövlar inhandlade...får se hur länge de håller sig hela?
Stall livet är inte lätt om man är en stövel och lever här på Liljegården.


Funderar ibland på  vad jag gjorde av all tid, innan jag hade djuren?
Låg kanske på soffan och åt praliner...hi, hi tror inte det.



 Jisses vad alla är i farten överallt på sociala medier, med att så fröer, får lite panik...mina fröer ligger kvar i sina påsar.
Tröstar mig med att de kanske inte har en hel djurpark att sköta?
Nu ska jag slänga mig i soffan och göra just ”ingenting” mer idag.
Ha det gott/kram från Ingela 



1 kommentar:

  1. Ja vad gjorde man?? Jag tycker mina 16 höns tar en väldans tid (trevlig tid dock!)
    Nu hög tid att natta dom hi hi...
    Underbara bilder från ditt härliga lantliv Ingela!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: