Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 19 februari 2020

DAGARNA GÅR I REPRIS

Samma dag ut och dag in, regn som piskar ner!
Vem är det som har dansat regndansen?
Gummistövlarna åter söndriga och vattnet sipprar in...usch!!!
Jag har tappat räkningen på alla stövlar som jag har avverkat! Jag måste ha fått måndags exemplaren, för hur kan det vara möjligt???





Äntligen har jag blivit färdig att ta itu med de halv vissna pelargonerna....inte dåligt, men hoppet är inte stort, till att de ska bli något av dom. Slutar väl med att nya får inför skaffas!





Här på gården, går dagarna som vanligt med skötsel ut av djuren!
De små ulltottarna har fullt upp med att undersöka världen!



Tänk om jag kunde få lite av deras energin, min energi är på botten just nu.
Lite sol är vad jag behöver, ja vem behöver inte det??




Det som jag har tänkt mig bli trädgårdsland, känns så långt borta nu. Kanske jag ska satsa på ris odling istället?....med tanke på hur det ser ut där.
Slut med dessa negativa tankar, för det finns alltid ett ljus där borta.



Så vem vet, imorgon kanske solen tittar in genom sovrumsfönstret?
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: