Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 9 september 2019

BLAND ROSOR OCH OGRÄS!

Måndag men inte sista muggen kaffe som dricks utomhus får jag hoppas, trots att höstkänslorna kryper närmre.



Luktärtorna och rosorna kämpar bland lavendeln här, jag vill så mycket, men det är ett enda virrvarr i rabatterna.



Ett större grönsaksland skall här grävas till nästa år. EN enda planta av en ”Butter nut pumpa” har tagit över hela mitt land, hittar varken dillen eller gurkorna!!  Men den är förlåten, för vilken god soppa det blir av den...mums!!



Tankarna vandrar både hit och dit, medans ogräset växer så att det knakar. 



Du får ha en fin start på veckan. 
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja mina rabatter är också ett virrvarr...ohh pumpasoppa! Låter gott, det måste jag testa. Det är sköna dagar nu och kaffet får följa med ut några veckor till :)
    Kram på dig, Titti

    SvaraRadera

Kommentar: