Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 4 juli 2019

SVALARE OCH ENERGI

Hönshuset stor städat, check!! 





Får huset väntar på att vi har samlat ännu mera energi, nåja vi och vi, det får bli J:s arbete.
Just nu hade ryggen behövt ligga en sträckbänk, efter jobbet i hönshuset....känns att jag inte är tjugo år längre! 


Ja det är mycket som ska fixas nu, så att det är klart när hösten sveper in. 
Juli nu och plötsligt så är det september, då undrar man vart tog sommaren vägen. 


Häst boxar, stall, foder och sadelkammaren ska städas. 
Ja, ja det blir säkert klart, inte stressa, stanna upp ibland och inte glömma av, att andas in sommarluften . 
Kram till dig 
från mig /Ingela 



3 kommentarer:

  1. Åhh toppen! Nu har hönsen fint då :) Nu ska jag passa på att fråga dig ang storstädningen för det behöver jag också göra i hönshuset men HUR, med VAD? Vilka medel? Ska det kalkas också? Tacksam för ALLA god råd Ingela :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti
      Har du stenväggar, kan du måla med släckt kalkfärg, som du köper hos Lantmännen. Jag har både sten och träväggar, har dammsugit och pudrat med Kiselgur. Ny halm i redena o strö även där Kiselgur. Ny sand till sandbadet + Kiselgur. Pudra alla sittpinnarna. Nytt strö på golvet o Kiselgur. Sedan mår dina hönor toppen på tre trestjärnigt hotell.
      Det är så härligt att se hur bra dina höns har fått det.
      Sommar kramar till dig Titti
      från Ingela

      Radera
    2. Åhh tack snälla för fint svar! Jag ska köpa kalk och Kiselgur då, har bara träväggar! Ja jag ska väl lösa detta på något vis ha ha...men jag kan nog inte dra ut min "hemma dammsugare"...får väl borsta istället. Ja mina höns är för roliga och det känns bra i hjärtat att ge dom ett bra liv :)
      Ha en skön lillsemester nu Ingela!
      Kram Titti

      Radera

Kommentar: