Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 6 juli 2019

REGN OCH SOL OM VARTANNAT

Så skönt att höet är i säkert förvar uppe på höskullen.
Wilda är helt återställd, all denna lycka, finns det inte ord för. 


Här har det varit en dag med regnskurar, men vad gör det?... när man som jag, just nu går omkring på rosa moln! 


Räkning av ulltottar, ja nu är det inte så att jag räknar ulltottar i sängen hi, hi!! 


Alltså så stora lammen har blivit, ja tiden ränner iväg, de är nu tre månader. 
Snart tid för baggarna att få förkläden på, för att förhindra att de betäcker. 
Avmaskning på samtliga är det tid för, får se om vi kan få in dom i morgon. 


Vi har tagit vara på solen mellan skurarna, både djur och gårdsfolk.
Jag har hunnit med en hel del målning inne i lusthuset, men oj vad där är mycket att måla.
Lite då och då, så blir det nog färdigt någon gång.
Ha det gott och njut av både sol och regn. 
Kram till dig 
från mig /Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja vädret är sisådär, bra "jobbväder" ute dock och ön kryllar av turister så jag håller mig hemma nu...bäst så! Härliga bilder från din härliga gård :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: