Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 13 april 2019

SMÅTT

Mmm, här är det full rulle!
Kycklingar som kläcks och ulltottar som lammar....smått både här och där! 



"Är det jag som är far till alla barnen??"... tänker kanske tuppen, när han kollar in de små? 


Tuppar har jag så att det räcker och blir över. 
Jag lever som loppan på hoppet, att det inte blir en drös med tupp kycklingar!

De små ulltottarna är som en säck  lopper livliga så det förslår, tar sig ut genom fårnätets maskor lätt som en plätt!
Är de inte i hästhagen, så är de i hönsgården..... om jag har brist på sysselsättning? Nej knappast!



Tid att rida....nej! 



Jobbig tid, men gud så härlig!
Kram från Ingela 

2 kommentarer:

  1. Full rulle hos dig minsann! Vilka sötnosar du har :) Jag är så glad för mina fjäderfän, och i veckan kom det 2 tuppar, ja vi får se hur det går!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det härligt med hönsen,så kul för hönorna med två kavaljerer. Då blir det kanske smått hos dig också?
      Lycka till med tupparna, det kommer att bli bra ska du få se
      Du får ha en härlig påskhelg med sol och värme. Kram Ingela

      Radera

Kommentar: