Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 5 april 2019

KYCKLINGAR TILL PÅSK?

Trettiofyra höns har nu blivit till tjugonio. 
Idag avlivades en silkeshöna, då behandlingen av hennes öga inte gjorde någon nytta. 
Livet är hårt även i hönsvärlden.


Jag har hämtat avelsägg, ifrån detta fina gänget stora silkeshöns. 



Här finns gott om hönor som vill ruva, så äggen har lagts under en fostermamma. 




Den gula hönan här, ligger redan på ägg, som jag lyste nu ikväll. Hör och häpna jag tror att där är liv i alla äggen, som nu har legat i fjorton dagar. 
Så kanske vi har kycklingar till påsk? 
Imorgon ska jag hämta några avelsägg av rasen svart kopparmaran. 
Vill gärna ha ett par till, då jag har mist en höna av just denna rasen som lägger så härligt mörk bruna ägg.


Så nu håller jag tummarna för att det inte blir en massa tuppar! 
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: