Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 19 maj 2018

VAD KAN MÄTAS MOT DETTA

 Vi samlar på oss en massa materiella ting, som egentligen inte betyder ett skvatt .... om vi tänker efter.
Men visst är det roligt att hitta den där prylen, på en loppis, det tycker även jag.....frågar mig själv, hur länge varar den glädjen?.... inte speciellt länge! 



För mig kan inget mätas med den glädjen som jag känner, då jag möts av en liten ulltott som vet vad sann glädje är....att få gosa en stund.




Jag tror att vi har förlorat mycket, när det gäller vad som egentligen är viktigt här i livet. 



Jag kommer inte att sluta  besöka loppisar, men jag glömmer inte att ta vara på det viktigaste "Livet i dess enkelhet!"




Lite tankar på en lördag, ha det gott och njut av livet!

Kram från Ingela 

2 kommentarer:

  1. Jamen visst är det så...härligt och tänkvärt inlägg!
    Ha en skön och solig helg nu :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det lite så? Ha du en skön helg också.
      Kram från Ingela

      Radera

Kommentar: