Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 24 maj 2018

LITE SOM TJUREN FERDINAND

Jag äger ingen lummig syrenberså, men jag äger en alldeles egen sten ute i fårhagen ....under den lummiga grönskan. 


Med mina ulltottar betande nära inpå, fladdrar tankarna ....hmmm jag tror nog att livet  just nu, är som bäst i en fårhage uppkrupen på en sten.



Men i och för sig, så hade den där syrenbersån inte varit dum, kan nästan känna doften.... men vem vet?? 


Snart så ligger det en annan doft här ...... nyslaget hö, kan säga att den doften är inte fy skam.



Jag sitter kvar här en stund till och känner mig lite som tjuren Ferdinand. 
Du får ha en härlig kväll, som du kanske tillbringar i den där syrenbersån eller kanske som jag uppkrupen på en sten i en hage. 
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: