Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 5 mars 2023

Månskensbonde.

 Ja det är jag. Jag tycker det är lika jobbigt varje gång dagarna är räknade för mina lamm som ska lämna gården. Jag vet att de har haft ett gott liv med många mys stunder, men det hjälper liksom inte. Så är det när man är månskensbonde och bara har ett fåtal djur….som man sköter varje dag och lär sig deras personligheter.


Fyra av hästarna har börjat på en bantningskur, så det serveras korn halm till dom på natten. Första kvällen tittade alla på mig med en blick som sa ” det här har nog blivit alldeles fel matte!”….samtidigt som de vände baken mot mig. Nu har de accepterat halmen som natta mat. Gammelhästen mumsar glatt i sig sitt natta hö, han ska ha det gott på gamla dagar….så ingen bantning för honom.




Nu fäller både hundarna och hästarna sin vinterpäls, det är inga små mängder. Hade säkert räckt till tröjor åt hela släkten. Snart dax att hålla söndagskväll och se framemot en ny vecka.
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: