Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 11 mars 2023

Lite smått ifrån veckan.

 Arton plusgrader i förra veckan i solen så skönt, nu arton minus på natten brrrr. Stallkatterna kryper tätt tillsammans ner i fårskinnet och har ingen som helst lust att stiga upp när jag kommer.


Skönt att slippa leriga hagar och dyngiga hundtassar, det är bra med vinterväder ändå. J. hade tänkt ploga upp potatislandet i veckan, av det blev det inget….nu står plogen under ett tjockt täcke snö.  


Jag och Aurora är precis lika nyfikna och tittar titt som tätt om något nytt litet frö har grott i vår lilla odling …. visst är det spännande! 


Nätmelon fröna gror, men var vi sedan ska plantera ut dom, har jag ingen aning om. Så himla lätt att stoppa ner en massa frön helt oplanerat…. när det gäller mig iallafall. 


Nyttigt att få veta att tomaterna kommer ifrån ett litet frö som har vuxit sig till en stor planta, där vi sedan kan plocka solmogna tomater till sommaren.


Äppelträden behöver klippas, jag har ingen aning vad och hur man klipper, så det blir lite här och där ala trädgårdsmästare Ingela!!


Kram från ett vintrigt Skåne/ Ingela 

1 kommentar:

  1. Kyligt här på ön också! Vart tog vårvindarna vägen? Känner igen det där med både fröer och att klippa äppelträd, hi hi...allt gör man på en höft :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: