Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 22 mars 2023

Koka soppa på en spik!

 Det är inte bara vår mat som stiger till skyhöga priser. När jag fyllde på lagret till ulltottarna, hönsen, katterna , hundarna, de vilda fåglarna och hästarna, hade jag behövt ha rånat banken innan. Kassörskan fattade inte skämtet, när jag bad om en paket makaroner till oss, fick bara till svar ” det har vi inte”!  Kunde inte låta bli att fråga, om de istället hade ett spik att koka soppa på?…. ibland skulle jag istället ha bitit mig i tungan. 

Hur underbart är det inte att stå och se hur ulltottarna accepterar de nya stallkatterna.





Tackorna är inte betäckta som jag tidigare har berättat.
Känns skönt att slippa oroa sig i år för att lamningen inte skulle gå bra….ett viloår för både mig och ulltottarna. Nästa år då så, lär det springa små  ulltottar här igen.


Så nu myser jag med mina stora ulltottar, att borra in fingrarna i deras varma gosiga pälsar, det värmer så gott i hjärtat.


Skönt att jag är en Månskensbonde och inte lever på vad gården ger. 
Kram från Ingela 





1 kommentar:

  1. Ja jösses dessa matpriser till både folk och fä! Inte klokt! Fick veta att byns får är nu borta. För dyra foderpriser och så alla torra somrar, så sorgligt! Nu kommer hagarna bli fulla av sly igen...
    Nåja, härliga bilder och jag njuter av dina ulltottar!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: