Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 5 juli 2020

SÖNDAG OCH STÄDNING

Ja så var det söndag igen,hur många finns det på en vecka??



Inget väder för en katt att vara ute i, bättre inne i halmen och ta sig en lång tupplur.


J. har varit i skogen och blivit våt, men det var det värt! Kvällsmaten är räddad, smörstekta kantareller är inte fy skam på en söndag.



Jag tänker ta mig i kragen och tvätta av i stallet, inget väder till att ligga i hängmattan....alldeles för vått!!



Katten och jag myser inne i stallet mellan varven. Doften av såpa gör inte tillvaron sämre.



Ulltottarna ska också få sin vinter bostad städad, det tar vi en annan dag. Måste ju spara lite så att jag inte blir sysslolös hi, hi!!



Små fåglarna hade kommit på att det serverades gratis mat i hönshuset idag. Med tanke på ohyra som de kan föra med sig, satte jag stopp för det...trodde jag!! En bit vaxduk klipptes i remsor och sattes upp.


Hmmm!!...får fundera ut något bättre stopp, för snyltgästerna. Här är mat på fågelbordet, solrosfrön passar visst inte! Kräsna rackare!!

 Du får ha en fortsatt bra söndag!

 Kram från Ingela 



1 kommentar:

  1. Ja dessa söndagar...jag har grävt en grop, något måste man ju göra! Ja småfåglarna är helt hopplösa på att pila in i hönshuset, tänker också på ohyran! Värre var det med huggormen som kalasat gott på hönsägg...hade ingen aning om att dom åt ägg, dumma mig :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: