Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 8 juni 2019

FYRA MÅNADERS KÄMPANDE OCH HÖNS SPA

Efter fyra månader ser jag något resultat på min lilla Princessa... må det hålla. 


Veterinären har kännt igenom henne och konstaterat att smärtorna inte kommer ifrån någon kota utan det är muskulärt.
Så nu får hon massage med linement, nu efter fem dagar ser det ut till att hända något. 


Så var det en höna här idag som såg ut till att fattas något??? 
Jag misstänkte att det sätt fast ett ägg, som hon inte kunde få ut. 
Så in med hönan och tappa upp ett varmt bad till henne. 


Värmen i badet gjorde att hon slappnade av och det kunde hon verkligen. 


Hon låg stilla och njöt av badet i hela tjugo minuter, blunda då och då. 
Det kan väl kallas "Höns spa"? 


Sedan på det lite massage, hönan piggnade till igen och lade sedan sitt ägg i redet. 
Att jag är nöjd med dagen, både när det gäller hästen och hönan.... behöver jag väl knappast säga.
Ha det gott!
Kram till dig 
från mig /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: