Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 16 september 2022

Så var det helg.

 Jag hinner liksom inte med dagarna, måndag och sedan fredag, vart tog de andra dagarna vägen??


Med två små busungar i stallet, häst som ska nytt bandage dagligen och hönor på ägg som skulle kläckas när som helst….ja då går tiden fort!




Det blir nog inget svampplockande för min del i år, för benet mår inte helt bra….snart tid för röntgen, för all min träning förändrade inte ett smack. Skulle prova mig på en ridtur idag, men av det blev det intet, då himlen öppnade sig och regnet fullständigt öste ner….. men det kommer en dag imorgon.




En tredje höna har suttit och haft full kontroll på hönorna i redet, jag tror hon blev en aning besviken när jag flyttade hönorna och kycklingarna till en annan bur. Ja livet är hårt även för en liten höna.


Lite extra gott behöver både hönorna och kycklingarna efter ett hårt arbete.


Jag får se till att hålla lite helg, för snart är det väl måndag igen…attans vad tiden går fort!

Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja det känns som om det bara är måndag och sen fredag igen...jag fattar inte!! Tiden och dagarna blir bara mer dyrbara men glider en ur händerna. Hoppas du ordning på ditt ben snart också. HÄRLIGA höstbilder du bjuder på Ingela...
    Kram från ett soligt Öland & Titti

    SvaraRadera

Kommentar: