Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 18 augusti 2021

CHECK!!!

 Vissa dagar hinner jag med mycket, medans andra, där räcker liksom inte tiden till.


Fåren har blivit avmaskade idag och alla hönsen har fått pedikyr, ja så där en femtio höns…men ny är det gjort! 





Äntligen fick jag målat det sista inne i stallet…pust!! Så nu mina vänner…står  det klart för er, när nätterna blir ruggiga.


Hoppas på ännu några soliga sensommardagar, då ska jag ligga i den där efterlängtade hängmattan och drömma mig långt bort, ifrån allt vad som heter målning! Nu känns det så där allmänt ruggigt med regn. 


Ulltottarna kan gå in i stallet och mysa i halmen, när regnet piskar utanför. Trodde jag…. men nej de föredrar att ligga ute i regnet, vilka tokstollar.




På måndag är det tid för nya höst skor till hästarna, jag hade också behövt ett par….dock inga hästskor. Jag får väl ta en tur in till staden och se om jag hittar ett par till mig, av mjukare sort.



Nu tänker jag göra tomatsås till morgondagens veckomiddag, tomater, salladslök, vitlök och basilika….det kan nog bli bra till pizzan.

Kram från Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: