Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 2 augusti 2021

SKÖNT NÄR DET ÄR GJORT!

 Det blev Storstädning i hönshuset. 

Jag har också släppt ut kycklingarna ifrån barnkammaren, gick hur bra som helst. De passas noga av sin hönsmor.


Äntligen är det gjort…rensat ut i alla skåp i köket, så skönt!!




Tanken på det som skulle göras, tar mer energi…än att göra det! Varför ska det vara så svårt att komma till skott?
Jag har lovat mig själv, att för varje nytt som jag skaffar, ska två saker ut. Jag får väl se hur det blir med det?….hi,hi!!!


Gurk plantorna levererar både till oss och hönsen. Lite av höst känsla när jag börjar lägga in gurkor.
Lite sol efter allt regn, så att lingonen mognar vill jag ha. Frysen är tömd på lingon, lingon sylt är ett måste här.
Jag kan ju inte få allt, svampen trivs ….det tackar jag för.

Väntar på att det ska sluta regna, så att jag kan gå ut och mocka i hagen hos hästarna.
Du får ha en bra start på veckan.
Kram från Ingela 




 

1 kommentar:

  1. Ja så är det! Man skjuter allt framför sig men det måste ju göras....duniga sötnosar du har :) Härliga bilder som vanligt!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: