Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 6 februari 2021

Brrrr!

 Minus sjutton grader, brrr!!!...vattnet fryser i både ulltottarnas och hästarnas vattenhinkar inne i stallet.


Så det är bara till att sila is, trots att mina fingrar känns som istappar!

Varmt och skönt inne hos hönsen. Här börjar mina fingrar så smått att tina upp medans jag mockar. 


För att åter frysa till is, när det ska lastas halm balar....detta kallas det ljuva lantlivet. Jag har inte riktigt förstått vad det är som är så ljuvligt, när jag står här som en levande istapp och lastar!


Efter sju timmar ute i kylan, behöver jag knappast berätta att när jag kom in i värmen...då kändes lantlivet ljuvligt!!

Kram från Ingela 







1 kommentar:

  1. Ja jag vet ha ha...vatten fryser och äntligen fick hönsen en ny värmelampa! Men de klarade -16 i sitt oisolerade hönshus en natt, tack o lov...
    Det kommer skönare tider för både oss och djuren snart!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: