Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 9 december 2020

VAD JAG LÄNGTAR

Förstår mina ulltottar som inte lämnar stallet, utan borrar nosen djupt ner i halmen och myser på får vis.  


Den ena dagen efter den andra samma gråa ruggiga väder, trots vädret så tillbringar jag mycket tid utomhus. Djuren tvingar mig ut, annars hade jag nog inte stuckit ut näsan.                                


Längtar så att det gör ont efter ett vitt landskap med frost som nyper så där härligt i kinderna... ja du vet.


Får elda i brasan, tända massvis med ljus och tjuvstarta på chokladen som skulle varit till jul! Lite tröst får jag ha i väntan på att allt ska bli bättre.



Det är ju inte bara längtan efter snö, vi sitter alla i samma båt och längtar efter friheten att kunna umgås som förr....eller hur?


Kram från Ingela

1 kommentar:

  1. Förstår fåren som inte lämnar stallet :) Ja vilket gråväder vi har...idag har det inte ens ljusnat! Ja vilken konstig tid med allting. Det lär bli en konstig jul också tyvärr...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: