Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 28 juni 2024

Vilken tur!

 Hörde hur regnet smattrade på fönstren i natt, vände mig om i sängen och tänkte ”vilken tur vi hade som blev färdiga med vårt hö” och somnade sedan vidare om.


Hästarna fodrade och släppta över där de ska vara. Hönsen fodrade och har mockat ut hos dom. Detta är de dagliga morgon rutinerna, frid och fröjd för ett tag.






En mugg kaffe på Lilla verandan mellan varven, men bordet var redan upptaget, av en av mina små pojkar! Inte verkade han vilja flytta sig heller!!




Nå ja, det blev till att flytta den lille pågen till soffan.


Så jag kunde få mitt kaffe. Sedan var det lika bra att få det gjort, alltså mockningen ute i ligghallen och hagen. 



Tryckande värme även för min hund, det är inte nog med det, för hon är även sken dräktig. Hon gräver överallt i trädgården för att bädda till sina valpar, men det kommer inte att bli några. Stackare…allt detta jobb Estelle för ingenting.


Snart kväll igen, vart tog denna dagen vägen?
Kram/Ingela 


 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: