Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 23 juni 2024

Jag och hönan Agda.

 Idag också, sedan är det vanliga helger igen…..tills det blir jul. Låter väldigt långt borta, men snart så börjar väl butikerna med julpynt!! Skönt att jag inte har några butiker här i närheten, som kan terrorisera med julmusik i september! Ja det blir ju tidigare för varje år, snart är det väl en blandning av både ” jungfru, jungfru och hej tomtegubbar, som skrålar ifrån radion och sill, julskinka och risgrynsgröt står på menyn!



Jag blundar för det och tar vara på årstiden som är.



Söndag… jag och hönan Agda här skrotat omkring här hemma på gården och tyckt att vi i stort sett har det bra.Tagit död på ett stort antal mördar sniglar, som fått för sig att jag har odlat grönsakerna åt dom, men så fel dom har!!





Det är så här jag laddar mina batterier. Inga måsten bara vara och andas in lugnet ute hos djuren.


Kram/ Ingela 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: