Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 25 juni 2024

Makaroner och knäckebröd!

 Åter tid för att fylla på foder förrådet. Att djuren har god aptit, det ses då fodret bara räcker i en månads tid! Huvudsaken är att djuren är friska, butiken har foder när det tar slut.


Jag bad om två paket makaroner och ett paket knäckebröd, så även vi själva får någon mat! Poletten trillade inte ner, för jag fick bara till svar ” det har vi inte”!! Inte alla som förstår min humor!



Jag saknade verkligen min lilla hjälpreda idag när jag fick sköta allting själv.

Ikväll är gräset klippt, så nu hoppas vi på två varma dygn, så att det sedan kan plastas. Skönt att slippa småbalar med hö, vilket är så mycket mera slit, än att ha det i stor balar.


Estelle håller full koll på traktorn, som klipper vårt vinterfoder åt djuren.




Nu håller vi kväll här på Liljegården, bara mina små katt pojkar som skall in och få sin mat inför natten. Men lite bus blev det så klart innan!

Kram/ Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: