Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 3 juni 2024

Rabarber sirap och smörblommor.

 Måndag min bästa dag i veckan. Att jag även fick besök av barnbarnsbarnet Aurora gjorde min dag ännu bättre.






Vi plockade rabarber tillsammans och kokte sedan rabarber sirap som vi hade till vår glass.


Någon dag går vi till hönshuset och plockar ägg under hönorna. För att sedan gå in och vispa ihop till en pannkaks smet eller till en sockerkaka. Roligt tycker både hon och jag, samtidigt lär hon sig var allt kommer ifrån.


Smörblommor finns det just nu i överflöd. Vem har inte någon gång satt en smörblomma under hakan, för att ta reda på om man tycker om smör? Så idag skulle så klart Aurora göra detsamma på mig och fråga om jag tyckte om smör och tänk att det gjorde jag!



Det behöver inte vara något märkvärdigt för att göra dagen till en fin dag.

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: