Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 4 juli 2024

Ulltröja eller linne?

 J. har börjat med att tömma djup bäddarna i hästarnas boxar, så att ny torvmull och spån kan läggas in. 



Förut har barnbarnen fixat detta och tjänat en slant, men nu har de blivit stora och tjänar egna pengar själva…så det är inte längre intressant. Barnbarnsbarnen Aurora och Adam växer, så när de har blivit större fixar de det säkert



Det känns som rena hösten idag, så jag har gjort som ulltottarna och klätt mig i ulltröja. Är det klokt att behöva byta ut shortsen och bomulls tröjan, mot ulltröja den tredje juli?


Åtskilliga är gångerna som jag får gå ut i hagen för att rätta till Gammelhästens täcke (eksemtäcke), när han rullar sig så kommer det på sniskan. Lätt att han då har i sönder det, så för att slippa laga täcke, går jag gärna ut i hagen. Jag och symaskinen är inte precis några goda vänner!


Imorgon kommer det hit två svart jobbare, jag får se vad jag kan finna på för arbete åt dom! Just nu är det mycket som ska fixas här i stallet.

Kram /Ingela









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: